
Analiza de risc la securitatea fizica reprezinta procesul in urma caruia rezulta un document (raportul de evaluare), care are ca scop identificarea vulnerabilitatilor unei societati comerciale, cu privire la persoanele si bunurile din acea unitate. Este bine de stiut ca analiza de risc este un standard impus de Uniunea Europeana.
Analiza de risc la securitatea fizica poate fi realizata numai de catre experti evaluatori de risc, inscrisi in RNERSF (Registrul National al Evaluatorilor de Risc la Securitatea Fizica). CCS Proiect Consulting face parte din RNERSF. Dupa efectuarea evaluarii la obiectiv de catre evaluator de risc, acesta va preda un raport si o grila de evaluare.
Analiza de risc la securitatea fizica este obligatorie din 1 iulie 2018!

Ce companii sunt vizate?
– companiile si societatile nationale
– regiile autonome
– institutele nationale de cercetare si dezvoltare
– ministerele si celelalte institutii din administratia publica centrala si locala
– societati in nume colectiv (SNC), societati in comandita simpla (SCS), societati pe actiuni (SA), societati in comandita pe actiuni (SCA), societati cu raspundere limitata (SRL)
– unitatile postale, casele de amanet, magazinele care comercializeaza arme si munitii, case de schimb valutar, bancile, institutiile financiare nebancare, salile de jocuri de noroc, spatiile comerciale, automatele de tranzactii cu numerar (ATM-uri), spatiile care comercializeaza carburanti
– alte tipuri de organizatii care detin bunuri sau valori cu orice titlu, indiferent de capitalul social sau forma de organizare si asociere
Cum ma ajuta analiza de risc la securitatea fizica?
In primul rand, o analiza de risc (un raport de evaluare mai exact) iti ofera o perspectiva obiectiva, de 360 de grade asupra securitatii fizice a firmei tale, contra unui cost relativ mic.
In al doilea rand, nerespectarea prevederilor poate duce la sanctiuni (vezi mai jos mai multe detalii).
Ce (etape/pasi) presupune mai exact?
– discutie
– evaluare obiectiv
– documentatie(raport de evaluare)
– livrare proiect
Cat ma costa analiza de risc a firmei mele?
Pretul unei analize de risc la securitatea fizica difera de la un proiect la altul si se calculeaza in functie de cateva criterii(si nu numai):
– obiectul de activitate al societăţii;
– suprafaţa totală şi suprafaţa construită;
– numărul de angajaţi;
– valoarea aproximativă a bunurilor de protejat;
– zona de dispunere a obiectivului;
– măsurile de securitate implementate;
– numărul punctelor de lucru/ obiectivelor.
Pentru o estimare de pret a analizei de risc a firmei tale, nu ezita sa ne contactezi!
Ce sanctiuni risc daca nu am analiza de risc la securitatea fizica?
Lipsa analizei de risc la securitate fizică se poate sancționa cu amenzi de până la 20.000 de lei, potrivit reglementărilor în vigoare. Necesitățile de asigurare a securității fizice pot fi mai multe (si difera de la caz la caz), iar nerespectarea măsurilor care se impun, ca urmare a acestei analize, pot aduce amenzi suplimentare.
Amenzile pot fi aplicate de catre Politie si Jandarmerie, dar si de catre Primarii sau persoane imputernicite de catre acestia.
ETAPELE EFECTUARII ANALIZEI DE RISC LA SECURITATEA FIZICA
- Efectuarea unei intalniri pentru stabilirea detaliilor preliminare privind analiza de risc la securitate fizica:
– in cadrul acestei etape, evaluatorul de risc face o vizita la obiectivul/ obiectivele ce urmeaza a fi evaluat/ e, pentru a lua cunostinta de unele aspecte, precum: marimea obiectivului, amplasare in spatiu, vecinatati, mediul inconjurator, puncte vulnerabile, accesibilitate, caracteristici locale, domeniu si flux de activitate.
- Intocmirea ofertei de pret in functie de necesitatile si particularitatile obiectivului:
– in functie de aspectele constatate la fata locului, evaluatorul intocmeste o oferta de pret pe care i-o prezinta clientului.
- Semnarea Contractului de prestari servicii si a Acordului de confidentialitate:
– dupa acceptarea ofertei de pret, intre evaluator si client se semneaza contractul de prestari servicii (fara de care nu se poate presta, legal, niciun fel de serviciu de analiza de risc) si acordul de confidentialitate.
- Stabilirea detaliilor si a documentatiei necesare pentru efectuarea analizei de risc:
– pentru demararea proiectului de analiza de risc, este nevoie de anumite documente, iar evaluatorul ii va transmite clientului o lista cu acestea (CUI, certificat constatator, contract de inchiriere, releveul spatiului etc.).
- Efectuarea auditului de evaluare, prin identificarea riscurilor la adresa obiectivului, bunurilor, valorilor si persoanelor:
– evaluatorul de risc face o noua vizita la obiectiv si efectueaza auditul de evaluare propriu-zis, tinand cont de toate particularitatile obiectivului, pana la cel mai mic detaliu (se completeaza unul sau mai multe chestionare, se observa indeaproape fluxul de lucru, circuitul monetarului, existenta si respectarea procedurilor de securitate etc.).
- Intocmirea raportului de evaluare si a grilei de evaluare, insusirea si aprobarea acesteia de catre client:
– dupa efectuarea auditului de evaluare, evaluatorul de risc intocmeste raportul de audit, tinand cont de prevederile HG 301/2012 si de regulile de efectuare a analizei de risc, prezentate in OMAI nr.9/2013. In functie de punctajul obtinut in Grila de Evaluare specifica tipului de obiectiv, se stabilesc masurile ce trebuie implementate.
- Punerea in aplicare a eventualelor masuri stabilite de catre evaluator, pentru incadrarea obiectivului la un nivel de risc acceptabil:
– in cadrul acestei etape, evaluatorul de risc ii prezinta clientului, dupa caz, masurile ce trebuie implementate obligatoriu pentru ca obiectivul sa se incadreze la nivelul de risc acceptabil, precum si recomandarile sale pentru mentinerea nivelului de risc acceptabil.
- Definitivarea si prezentarea finala catre client a proiectului de analiza de risc la securitate fizica:
– dupa implementarea masurilor propuse de catre evaluator (in termen de 60 de zile calendaristice – OMAI nr.9/2013), intreg proiectul (raport de evaluare, grila de evaluare cu punctajul necesar incadrarii la nivelul de risc acceptabil, documentele suport) se definitiveaza, iar varianta finala se prezinta clientului pe suport fizic, in exemplar unic, pe baza unui proces-verbal.
Solicita oferta!
WORK SAFE TOGETHER S.R.L.
CUI: 42818839
Nr. reg.: J23/3039/2020
Adresă
Intrarea Aniversării, Nr. 41, Sector 3, București